Selasa, 02 Agustus 2011

10 anjing terpintar

1. Border Collie 

[image]

The Border Collie adalah cerdas dalam semua jenis anjing. Secara amnya anjing pekerja sebagai sejenis anjing yang perlu bekerja untuk menjadi bahagia. Anjing yang terbaik kerana mempunyai ketaatan, kelincahan dan kepantasan.

2. Poodle 

[image]  
The Poodle harus menjadi pilihan anda terbaik dari jenis anjing pintar. Anjing ini digunakan sebagai penyelamat dan anjing berburu.

3. German Sherphed 
 
[image]  
Pengembala Jerman secara keseluruhan mengakui anjing ini sebagai salah satu jenis anjing paling cerdas. Anjing ini berkembang biak sebagaisalah satu jenis anjing yang paling dicintai. Anjing ini biasanya digunakan sebagai anjing polis dan anjing penyelamat.

4. Golden Retriever 

[image]  
The Golden Retriever sangat popular sebagai anjing pendamping. Anjing ini sempurna sebagai anjing pemburu walaupun ini berkembang biak anjing ini juga banyak digunakan sebagai anjing pengesan, anjing penunjuk arah dan malah sebagai anjing penyelamat.

5. Doberman Pinscher

[image]
Anjing ini adalah jenis yang sempurna dari anjing yang baik sengit dan setia. The modern Dobermann Pinscher berkembang biak dengan bertenaga dan lincah sesuai untuk persahabatan dan kehidupan keluarga.

6. Shetland Sheepdog 

[image]
Anjing ini dianggap memiliki tingkat kecerdasan yang sama seperti yang manusia meskipun bukan jenis anjing popular seperti anjing-anjing lain dalam senarai.

7. Labrador Retriever 

[image]
Anjing ini paling tajam di antara semua jenis  dan paling popular dari semua jenis anjing dalam senarai. Retriever Labrador dapat digunakan untuk mengesan bom, penyelamat dan sebagai penunjuk arah.

8. Papillon 

[image]
Anjing ini dianggap sebagai yang paling cerdas dan berkembang biak lucu di antara semua jenis anjing. Anjing ini telah digunakan sebagai simbol keanggunan dan merupakan jenis anjing yang disukai keluarga diraja .

9. Rottweiler 

[image]
Anjing ini dahulunya dianggap sebagai haiwan ganas dan sengit . Jenis anjing yang popular digunakan sebagai anjing polis dan anjing penyelamat. Anjing ini juga dapat membawa benda berat dan boleh digunakan sebagai pelindung .

10. Australian Cattle Dog

[image]
Anjing ini berkembang biak sangat popular sebagai salah satu jenis  anjing terpandai. Anjing ini telah banyak digunakan di Australia untuk menggembala binatang ternak.Agraprana

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Post